Kürtaj sonrası cinsel ilişki kadınların merak ettiği ve bilgi sahibi olması gereken konulardan biridir. Kürtaj işlemi gebeliği sonlandırmak için gerçekleştirilen cerrahi ir müdahaledir. Bu nedenle operasyonun ardından bir süre cinsel perhiz uygulanması gerekir. Günümüzde kürtaj işlemi genellikle vakumlu aspirasyon tekniği ile gerçekleştiriliyor. 10 dakika gibi kısa bir süre içerisinde tamamlanan bu işlemin ardından hafif şikayetler olabilir. Ancak iyileşme süresi daha kısadır ve daha konforludur. Önemli olan ise operasyon sonrasında doktorun uyarılarını dikkate almaktır ve bu uyarılar arasında bir süre cinsel ilişkiye girmemek de bulunuyor.

Kürtaj Sonrası İlişki Zamanı

Vakumlu aspirasyon yöntemi ile kürtaj işleminin gerçekleştirilmesinin ardından kadınlar kısa zamanda günlük yaşantılarına geri dönebiliyor. Ancak yine de kürtaj sonrası cinsel ilişki yasağı bir süre devam eder. Günlük hayata dönebilmek, çalışabilmek ya da aktivitelere katılabilmek, cinsel ilişkiye de girilebileceği anlamına gelmez. İşlemin ardından hekim tarafından yapılan uyarıları ya da önerileri dikkate almamak, çeşitli sıkıntılar yaşanmasına neden olabilir. Operasyondan 1 hafta ya da 10 gün sonrasında kontrole gitmek de gerekiyor. Bu kontrol sonrasında cinsel ilişki yasağının kalkıp kalkmadığını doktorunuzdan öğrenebilirsiniz.

Kürtaj Sonrası Cinsel İlişkide Ağrı

kürtaj sonrası cinsel ilişkide ağrı

İstenmeyen gebeliği sonlandırmak için yapılan kürtajın ardından rahmin yeniden toparlanması gereklidir. Bu toparlanma süresi sanıldığı gibi sadece birkaç günde tamamlanmıyor. Dolayısıyla iyileşme döneminde bazı sıkıntılar yaşanabiliyor. Bunlardan biri de kürtaj sonrası cinsel ilişki sırasında ağrı hissedilmesidir. Cinsel ilişki yasağı sona erdiğinde rahim henüz tam olarak toparlanmamış olabilir ve bu da cinsel ilişkide ağrı hissedilmesine neden olur. Ağrı çoğu zaman şiddetli değildir ve bazen de bu ağrıya kramp hissi de eşlik edebilir. Bazı kadınlar ağrının adet sancısına benzediğini de ifade ederler.

Yaşanan ağrı bir süre sonrasında kendiliğinden ortadan kalkar. Tıbben kürtajın ardından böyle bir ağrının yaşanması normal kabul ediliyor. Burada önemli olan ağrının ne kadar süre devam ettiğidir. Eğer operasyonun üzerinden birkaç ay geçtiyse ve halen cinsel ilişkide ağrı hissediliyorsa mutlaka doktora başvurulması gerekir. Ağrının hafif olması ve zamanla azalması durumunda ise endişeye kapılmak gerekmez.

Kürtaj Sonrası İlk İlişkide Dikkat Edilmesi Gerekenler

Öncelikle kürtaj sonrası cinsel ilişki konusunda korunma yöntemlerinin uygulanması gerektiğini unutmamalısınız. Kürtaj, tekrarlanabilen bir operasyondur fakat kısa bir süre içerisinde ardı ardına bu operasyonun yapılması hem psikolojik hem de fizyolojik açıdan bazı sıkıntılar yaşanmasına neden olabilir. Dolayısıyla gebeliğin istenmiyor olması halinde mutlaka korunma yöntemlerinin tercih edilmesi gerekiyor. Cinsel yolla bulaşan hastalıklardan korunmak için prezervatif kullanımı da tercih edilmelidir.

Cinsel ilişki yasağının devam ettiği dönemlerde bu yasağa uymamak enfeksiyon problemine neden olabilir. Operasyon sonrasında antibiyotik ilaç kullanıyor olmak, enfeksiyona karşı % 100 korunduğunuz anlamına gelmez. Bu nedenle kürtaj sonrası cinsel ilişki yasağına dikkat edilmesi ve önem verilmesi gerekiyor. Bunun dışında kürtaj yaptırmış olmak, cinsel ilişkide bazı unsurlara dikkat edilmesini gerektirmez. İyileşme tamamlandıktan sonra kadınlar cinsel yaşamlarına devam edebilirler.

Kürtajdan Ne Kadar Sonra İlişkiye Girilir?

Her kadın için kürtaj sonrası cinsel ilişki yasağının kalktığı dönem aynı olmayabilir. Burada kanamanın önemli bir husus olduğunu söyleyebiliriz. Kanama devam ettiği müddetçe cinsel ilişkiden kaçınmak gerekiyor. Bazı hastalarda rahim kısa zamanda toparlanır ve kanama da kısa sürede sona erer. Bazı hastalarda ise kanama süresi 2 haftayı bulabilir. Hatta kanamanın lekelenme şeklinde bir süre daha devam etmesi de söz konusu olabilir. Kanama devam ettiği sürece cinsel ilişki yasağı da devam eder.

Düşükten Kaç Gün Sonra İlişkiye Girilir?

Düşük yapmak, fetüsün rahme tutunamaması ve vajinadan düşmesi olarak açıklanabilir. Gebeliklerde düşük riski çoğu zaman tespit edilebiliyor ve önlemek adına çeşitli tedbirler alınıyor. Tedbirler ise her durumda başarılı olamayabilir ve düşük gerçekleşebilir. Düşük sonrasında da kürtaj sonrası cinsel ilişki yasağı gibi bir süre boyunca cinsel ilişkiye girilmemesi gerekiyor. Gebeliğin düşükle sonuçlanması durumunda rahim ağzı hemen kapanmaz, bir süre açık kalır ve bu da enfeksiyon riski anlamına geliyor.

Düşüğün ardından cinsel ilişki yasağının ne kadar devam edeceği ise kişiden kişiye değişebilir. Bu süre 20 gün olabildiği gibi 30 gün de olabilir. Elbette düşük sonrasında da cinsel ilişki yasağına uyulması son derece önemlidir. Aksi halde başta enfeksiyon olmak üzere çeşitli sorunlar doğabilir ve bu da rahmin iyileşme süresinin uzamasına neden olabilir. Burada sıklıkla merak edilen unsur prezervatif kullanımı oluyor. Prezervatif kullanımı, cinsel ilişki yasağı devam ettiğinde enfeksiyon riskini önlemez. Bir başka deyişle cinsel ilişki yasağı devam ederken cinsel ilişkiye girilmesi ve prezervatif kullanılması, enfeksiyon riskini ortadan kaldırmıyor. Bu nedenle doktorun uyarılarını dikkate almak ve reçete edilen ilaçları da düzenli bir şekilde kullanmak önemlidir. Rahim iyileşene kadar yeniden hamile kalınması da önerilmez.

İlginizi çekebilir –> Kürtaj sonrası kanama

Kürtaj Sonrası İlk Adet Ne Zaman Olur?

Kürtajın ardından ilk adet genellikle operasyonu takiben 25 gün ile 40 gün arasında meydana gelir. Her kadında kürtaj sonrası adet döneminin başlangıcı aynı döneme tekabül etmeyebilir, bu gayet normaldir. Operasyonun üzerinden 45 gün geçmesine karşın hala adet görülmediyse mutlaka doktora gidilmelidir. Çünkü gebelik devam ediyor olabilir ya da yeni bir gebelik oluşmuş olabilir. Kürtajdan 2 hafta sonrasında yumurtlama meydana gelebiliyor ve korunmasız cinsel ilişkiye girilmesi halinde gebelik oluşması riski vardır. Kürtajın, aylarca gebeliğe karşı koruduğu gibi bilgilere itibar etmeyiniz, bu bilgiler doğru değildir. Kontrollerin yapılması için zaman kaybetmeden doktora başvurulması önemlidir. Siz de kürtaj sonrası cinsel ilişki konusunda sorularınızı yorum bölümüne yazabilirsiniz.

Bilgi sahibi olun –> Kürtaj işlemi